جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۷
کد خبر: ۱۴۱۶۱۶
|
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
در فرهنگسرای اشراق:

اولین مسابقه «مناظره» بچه‌های رستا با موضوع چالشیِ «موفقیت و مدرسه» برگزار می‌شود

نوجوانان برگزیده نشست‌های گفتگومحور «بچه‌های رستا» از سراسر تهران، ضمن حضور در این مسابقه، پای میز مناظره می‌نشینند.

اولین مسابقه «مناظره» بچه‌های رستا با موضوع چالشیِ «موفقیت و مدرسه» برگزار می‌شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، چهارمین اجتماع «بچه‌های رستا» با حضور نوجوانان مستعد و علاقه‌مند به گفتگو از سراسر پایتخت، روز پنجشنبه ۲۹ شهریور ماه از ۹ تا ۱۳ در قالب مسابقه مناظره با موضوع «آیا موفقیت از مدرسه عبور می‌کند؟!» برگزار می‌شود.

در این گردهمایی، برای اولین بار نوجوانان منتخب ویژه‌برنامه «بچه‌های رستا» در قالب گروه‌های ۳ نفره دختران و پسران در مسابقه‌ای به «مناظره» با یکدیگر می‌پردازند. در این مسابقه هر گروه باید در زمان تعیین شده در جایگاه موافق و مخالف اظهارنظر کرده و ضمن دفاع از گفته‌های خود داوران و گروه مقابل را اقناع کند.

از هر مناظره یک گروه با نشان دادن قدرت استدلال و اقناع خود، برنده می‌شود و در پایان به برگزیدگان جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌گردد. در ادامه این برنامه، نشست گفتگو با محوریت تسهیلگر و مشارکت سایر نوجوانان حول موضوع بحث شده، برگزار می‌شود. بهره‌مندی از امکانات اردویی فرهنگسرای اشراق از جمله بخش‌های دیگر این اجتماع است.

سلسله نشست‌های گفتگو محور «بچه‌های رستا» با هدف ایجاد بستر مناسب برای گفت‌وگو و کنشگری حول محور موضوعات مختلف از نگاه نوجوان و تقویت روحیه پرسشگری در آنها از ابتدای سال ۱۴۰۲ در فرهنگسرا‌های شهر تهران در حال برگزاری است و تاکنون ۲۶ نشست از این سلسله‌نشست‌ها در مراکز فرهنگی هنری برگزار شده است.

این نشست‌ها با هدف آشنایی نوجوانان با فنون گفت‌وگو، پرسشگری، تفکر هدفمند و برقراری ارتباط موثر برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در این نشست‌ها می‌توانند به فرهنگسرا‌های منطقه خود مراجعه کنند و یا برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند.

نظر شما